پیام دبیر کل سازمان ملل به مناسبت روز جهانی مردم سالاری

دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی مردم سالاری 15 سپتامبر 2015 برابر با 24 شهریور، ضمن اعلام اینکه جامعه مدنی اکسیژن مردم سالاری است گفت: حکومت و جامعه مدنی می‌توانند و باید شریک ساختن آینده‌ای باشند که مردم می‌خواهند.

به گزارش گروه اجتماعی آنا به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، پیام بان کی مون به شرح زیر است:

ما به وضوح در با ثبات‌ترین و پویاترین دموکراسی‌های جهان می‌بینیم که دولت و جامعه مدنی با هم برای آرمان‌های مشترک تلاش می‌کنند. جامعه مدنی به عنوان کاتالیزور پیشرفت اجتماعی و رشد اقتصادی عمل می‌کند. جامعه مدنی در پاسخگویی دولت و کمک به بیان علائق گوناگون جمعیت شامل آسیب‌پذیرترین گروه‌ها نقش مهمی دارد.

نقش جامعه مدنی هیچ‌گاه تا به این اندازه مهم نبوده است. ما به زودی اجرای دستور کار توسعه الهام‌بخش جدیدی را که توسط همه دولت‌های جهان مورد توافق گرفته است آغاز می‌کنیم.

با این حال، برای جامعه مدنی، آزادی عمل رو به کاهش و حتّی در حال از بین رفتن است. شمار نگران کننده‌ای از دولت‌ها محدویت‌هایی را برای انجام کار، دریافت پول یا هر دو این وضعیت‌ها را برای سازمان‌های مردم نهاد اعمال کرده‌اند.

به این دلیل موضوع امسال روز جهانی مردم سالاری «فضا برای جامعه مدنی» است. در این روز، بیایید به یاد آوریم پیشرفت و مشارکت مدنی دست در دست هم به پیش می‌روند. یک کشور مطمئن به شهروندانش فرصت تصمیم‌گیری و ایفاء نقش در توسعه کشور می‌دهد.

همانطور که سازمان ملل متحد به تلاش برای آینده‌ای دموکراتیک و کثرت‌گرا برای همه ادامه می‌دهد، حکومت و جامعه مدنی می‌توانند و باید شریک ساختن آینده‌ای باشند که مردم می‌خواهند.

 

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *