چگونه پولدار شویم- دنیای خرید

خرید

تا حالا برات تفاق افتاده که با دوستانت به مرکز خرید بزرگ بری و با دست پر برگردی؟ چطور این اتقاق می افتد؟ تو که اصلاً قصد خرید نداشتی. شاید باورتون نشه ولی اکثر افراد این مساله رو تجربه کردند. دنیای خرید یک دنیای کاملاً متفاوت هست و در آن همه خریداران در فکر این هستند که توجه شما را به کالاهای خود جلب کرده و شما را بر خلاف تصمیم قبلی مشتاق به خرید کنند. مثلاً همیشه اجناس ارزان قیمت نزدیک صندوق وجود دارند تا زمانی که در صف انتظار هستی آنها را بخری. یا اینکه اجناس پر مصرف مثل شیر و … در انتهای فروشگاه هست و باید از میان انبوهی از کالاها بگذری و در این بین ممکن است چند تا جنس دیگر را ببینی و بخری.

روش چیدن اجناس در قفسه ها نیز معنادار هست . معمولاً اجناسی که در جلوی چشم شما هستند اقلامی هستند که مغازه دار ها مشتاق هستند که توجه شما به آنها جلب شود ولی احتمالاً بهترین معامله ها در ته قفسه ها وجود دارد. به طور کلی هدف تمام مغازه دارها این است که شما را مجبور کنند به اینکه در کیف پولتون را باز کنید و از آنها خرید کنید.

البته ترفندهای دیگری هم وجود دارد که اگر با آنها آشنا باشی احتمال کمتری وجود دارد که بعد از برگشت به منزل از خودت سوال کنی که چرا این را خریدی.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *