چهارم فوریه؛ روز جهانی سرطان

امروز چهارم فوریه (۱۵ بهمن) روز جهانی سرطان است. برای افزایش سطح آگاهی ها در خصوص سرطان، راه های پیشگیری و تشخیص انواع آن، امروز را روز جهانی سرطان قرارداد کرده اند.

در این روز، افراد، سازمان ها و دولت ها هر کدام به سهم خود، نسبت به اطلاع رسانی ابعاد آسیب های سرطان به مردم، اقدام می کنند.

wdcday2012-salemzi.jpeg

تا به حال حدود ۲۰۰ نوع سرطان تشخیص داده شده که هر کدام به نوعی تاثیرهای مخربی بر بدن انسان می گذارند. برخی از این سرطان ها بسیار خطرناک هستند و می توانند منجر به مرگ شوند.

کنسرسیوم جهانی کنترل سرطان (UICC)، که از مراکز سیاست گذاری و اطلاع رسانی در زمینه مبارزه با سرطان، به حساب می آید، با برگزاری جلسات مشورتی، اقدام به برنامه ریزی برای مبارزه علیه سرطان می کند. بیش از ۴۶۰ سازمان و موسسه که در ۱۲۰ کشور دنیا مستقر هستند، برای پیاده سازی برنامه های UICC با این مرکز همکاری دارند.

اما اگر شما نیز می خواهید در این روز، سهمی در کاهش آسیب های انواع سرطان داشته باشید، می توانید به این صفحهمراجعه کنید. در این صفحه می توانید به شخصه کاری را که می تواند در پیشگیری از بروز سرطان موثر باشد، اعلام کنید.

شما می توانید با ترک سیگار، کاهش مصرف گوشت قرمز، پیگیری سابقه سرطان در میان اعضای فامیل و مصرف مواد غذایی سالم، احتمال بروز سرطان را در خود، تا حدود زیادی کاهش دهید. همچنین، با آگاهی رسانی به دوستان و اعضای خانواده خود، می توانید آنها را نیز تا حدود زیادی از سرطان مصون دارید.

wdcday2012-pixel-salemzi.jpg

توصیه می شود این ویدئو را که توسط سایت رسمی روز جهانی سرطان تهیه شده، مشاهده کنید.

منبع: سایت سالم زی

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *