هفته جهانی کارآفرینی : نوجوانان امروز، کارآفرینان فردا

اغلب ما وقتی هنوز نوجوان هستیم فکر می کنیم بزرگ که شدیم  فضانورد ، مامور آتش نشانی، ستاره سینما یا هر چیز بزرگی از این دست می شویم. اما تقریبا هیچ کس نمی خواهد که کارآفرین بشود یا بهتر بگویم ممکن است هیچ نوجوانی با این واژه آشنا نباشد.

یکی از برنامه های امسال “هفته جهانی کارآفرینی” معرفی مفهموم کارآفرینی به عنوان یک شغل به نوجوانان است. هدف این برنامه ها تشویق نوجوانان به نوآوری، رویا پردازی و خلاقیت به عنوان ابزاری برای خلق ایده های جدید و راه های بهتر برای انجام هر کاری است.

موسسه موفقیت برای نوجوانان ، که یکی از برگزار کننده های “هفته جهانی کارآفرینی” است، با هدف بالا بردن روحیه کارآفرینی و الهام بخشیدن به نوجوانان برای تولید و ابتکار، برنامه های متنوعی برای این هفته دارد. در طول این هفته، این موسسه به عنوان یک تسهیلگر سعی می کند تا بین دانش آموزان با کارآفرینان موفق برزیلی پلی ایجاد کند تا به این وسیله امکان رد و بدل کردن دانش و تجربیات برای دو طرف فراهم شود و دانش آموزان به صورت کاملا عملی و نه انتزاعی با مفاهیم کارآفرینی آشنا شوند.

عکس از سیاوش خاضعی

براساس مطالعات آماری موسسه موفقیت برای نوجوانان نیمی از نوجوانان شرکت کننده در این آمارگیری بر این باور هستند که کارآفرینی باید به عنوان یک درس در مدارس به آنها آموخته شود. هدف موسسه موفقیت برای نوجوانان هم آموزش مباحث کارآفرینی به کارآفرینان آینده از طریق کارآفرینان امروزی است.

این موسسه بر این باور است که آموزش نوجوانان در این زمینه به آنها کمک می کند که برای شروع حرفه خود ، اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند. به همین منظور یکی از اهداف اصلی ” هفته جهانی کارآفرینی” تمرکز بر روی نوجوانان به عنوان سرمایه های آینده کارآفرینی است؛ نوجوانانی که اگر امروز در مسیر درست تشویق بشوند، در آینده کارآفرینان موفق خواهند شد.

منبع این مطلب : مدرسه پرتو (‌نوجوانان عزیز  به این مدرسه یک سری بزیند و مطالب آنرا مطالعه کنید)

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *