روزجهانی محیط زیست مبارک باد

روز جهانی محیط زیست مبارک باد

Your Planet Needs You! Unite to Combat Climate Change
“زمین نیازمند اتحاد شما برای مقابله با تغییرات جوی است”
شعار روز جهانی محیط زیست در سال 2009 میلادی

در سال1972 میلادی مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تصویب ماده‌ای، پنچم ژوئن هر سال مقارن با پانزدهم خرداد را روز جهانی محیط زیست اعلام کرد که هدف از آن افزایش آگاهی مردم برای حفظ محیط زیست و ترغیب مسوولان به اتخاذ تدابیری برای مقابله با تخریب محیط زیست و گونه‌های زیستی‌جانوری است.
به مناسبت روز جهانی محیط زیست در ایران  15 تا 21خرداد به عنوان هفته محیط زیست نامگذاری شده است. شعار ملی هفته محیط زیست  در ایران “اصلاح الگوی مصرف، عزمی ملی برای مقابله با تغییرات آب و هوا” می باشد و بر این اساس،روزهای این هفته را اینگونه نام گذاری کرده اند.

محیط زیست، اصلاح الگوی مصرف، باورهای دینی”،‌
“محیط زیست، اصلاح الگوی مصرف، مسوولین”،
“محیط زیست، اصلاح الگوی مصرف، خانواده”،
“محیط زیست، اصلاح الگوی مصرف، رسانه”
“محیط زیست، اصلاح الگوی مصرف، آموزش و فرهنگ سازی”،
“محیط زیست، اصلاح الگوی مصرف، صنعت و کشاورزی”،
“محیط زیست، اصلاح الگوی مصرف، ارتقاء سلامت”زمین خانه همه ماست . او را دوست می داریم و برای حفظ آن تلاش می کنیم. نوجوانان دوستدار محیط زیست. در شهر شما چه فعالیتهای در این هفته صورت می‌گیرد؟  خوشحال می شویم تجربه های خودتان را برای ما ارسال کنید تا در صفحه خودتان بگذاریم. به عنوان یک فعالیت در این هفته شما نوجوانان عزیز می توانید کتاب هایی را در زمینه رو شهای حفظ محیط زیست است را از کتابفروشی ها بخرید و یا کتابخانه ها بگیرید و بعد از مطالعه آن ، مطالب جالب آن را برای ما بفرستید تا به نام خودتان در وب لاگ بگذاریم. یک از انتشارات معروف در زمینه محیط زیست  انتشارات فنی ایران  می باشد که کتابهای به نام کتاب سبز چاپ می کند. 

۳ comments

  1. دوستان عزیز ماه نامه فرهنگی،سینمایی هنر هفتم به صورت ماهانه در سایت هنر هفتم منتشر می شود.از شما دوستان جهت دانلود و در صورت آمادگی برای همکاری خواش مندیم در سایت حضور پیدا نمایید.صفحه ای که مربوط به ماه نامه می باشد در زیر آمده است:

    http://cinema.bloghaa.com/1388/03/20/magzine_1/

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *