الگوی زندگی ماندلا همچنان الهام بخش همه مردم جهان

nelson-mandela2016

تهران 28 تیر 1395 (مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد) —  دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی نلسون ماندلا، 18 ژوئیه 2016 برابر با 28 تیر ماه جاری گفت اجازه دهید ازالگوی یک عمرزندگی نلسون ماندلا و فراخوان وی در راستای تلاش به منظور ایجاد جهانی بهتر برای همه مردم دست برنداشته و تلاش کنیم تا همچنان الهام بخش همگی ما باشد.

متن کامل پیام بان کی مون به شرح زیر است:

روز جهانی نلسون ماندلا فرصتی است برای انعکاس زندگی و عملکرد  اسطوره ای که به والا ترین ارزش های سازمان ملل متحد شکل بخشید.

مادیبا،  نمونه شهروند جهانی بود که مثال وی ما را به تلاش مان برای رسیدن به ایجاد جهانی بهتررهنمون می سازد.

امروز ما انسانی با منزلت متین و دست آورد های چشمگیر به یاد می آوریم  که بدون خستگی برای آزادی و شان انسانی تلاش کرد.

نلسون ماندلا 67 سال از زندگی خود را صرف کرد تا تحول در زندگی مردم آفریقای جنوبی ایجاد کند. دستاوردهای ایشان با هزینه بزرگ شخصی و خانواده اش کسب شد. فداکاری های وی نه تنها در خدمت مردم و ملت قرار گرفت، بلکه جهان را به مکانی بهتر برای هر فرد در هرجا تبدیل کرد.

نلسون ماندلا راه را نشان داد.

همچنان که سازمان ملل متحد آماده اجرای دستور کار جدید  2030 آرمان های توسعه پایدار می شود، اجازه دهید  بر میراث از خودگذشتگی و احساس عمیق اراده مشترک  نلسون ماندلا تاکید نماییم .

 به منظور دعوت از مردم جهان که در 18 جولای حداقل 67 دقیقه از وقت خود را به فعالیت های خدمات اجتماعی اختصاص دهند، سازمان ملل متحد به بنیاد ماندلا می پبوندد.

کار داوطلبانه برای مردم و سیاره زمین در جوهره روزجهانی نلسون ماندلا نهفته است .موضوع این روز “اقدام کنید ، به تغییر الهام بخشید”  ، بدین معنی است تا خانواده انسانی برای ایجاد جهانی صلح آمیز، پایدار و برابر  بسیج شود.

به کودکی، آموزش دهید. گرسنه ای را  سیر نمایید. مکانی را پاک کنید یا به محیط زیست اهمیت دهید. برای خدمت در بیمارستان یا مرکز خدمات اجتماعی داوطلب شوید.  بخشی از نهضت ماندلا برای تبدیل جهان به مکانی بهتر باشید.

این بهترین تکریم انسانی خارق العاده است که با عقیده استوارخود بر عدالت و برابری انسانی، نشان داد چگونه یک انسان می تواند تغییرایجاد کند.

اجازه دهید ازالگوی یک عمرزندگی نلسون ماندلا و فراخوان وی در راستای تلاش به منظور ایجاد جهانی بهتر برای همه مردم دست برنداشته و تلاش کنیم تا همچنان الهام بخش همگی ما باشد.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *