چگونه پولدار شویم- پول توجیبی

نوجوانان و پول توجیبی

برای درخواست کردن از والدین برای گرفتن پول توجیبی باید به چند نکته توجه کنی چون مهمترین مساله نحوه بیان خواسته تو با والدینت هست.

      – زمان مناسب برای صحبت کردن انتخاب کن. اگر پدر یا مادرت داره با تلفن صحبت می کنه یا اینکه پدرت داره بازی فوتبال مورد علاقه اش رو می بینه بهتره که حرفی نزنی و صبر کنی تا موقعیت بهتری پیش بیاد.

      – مقایسه نکن . برای اضافه کردن پول توجیبی خودت، هرگز نگو که دوستت پول بیشتری می گیره چون این کار هیچ فایده ای نداره.

      – به والدیت بگو که در قبال دریافت پول توجیبی بیشتر، کار بیشتری در خانه انجام می دهی یا اینکه بخشی از هزینه ها را خودت بر عهده می گیری مثلاً رفتن به سینما و … .

      – باید نشان دهی که در مقابل پول توجیبی که دریافت می کنی احساس مسئولیت می کنی و سعی می کنی بخشی از آن را پس انداز کنی و همه آنها را خرج نمی کنی.

      – اگر جواب “نه” شنیدی قبول کن و خونسرد باش. شاید دلیلی داره که الان خواسته تو قبول نشده به عنوان مثال وضع مالی خانواده در حال حاضر مساعد نیست . بعداً اگر این خواسته خود را دوباره مطرح کنی مطمئناً رفتار شایسته تو به کمکت می آید. بهتره که روی راههای پول درآوردن تمرکز کنی .

در قسمتهای بعدی در مورد راههای پول درآوردن  برایتان می نویسم. پس باز هم با من همراه باشید و نظرات خودتون رو برام بنویسید.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *