ساخت سی هزار درنای کاغذی به مناسبت روز جهانی صلح

موسسه فرهنگی و هنری کاغذ و تا (روشنا اریگامی) به مناسبت گرامی داشت روز جهانی صلح پروژه ای با نام سیمرغ شمایید برگزار خواهد نمود، در این پروژه ۳۰۰۰۰ هزار درنای کاغذی تا تاریخ ۲۰ شهریورماه توسط هم میهنان عزیز کشور عزیزمان ایران ساخته خواهد شد .

یک برنامه نمادین فرهنگی با استفاده از ساده ترین ابزار ممکن (کاغذ) که بتواند علاوه بر ایجاد یک حرکت خود جوش و مردمی ، زمینه ی حضور تک تک اعضای شرکت کننده را در برنامه ایجاد کند به این صورت که هر کدام از شرکت کنندگان در مراسم (با توجه به اطلاع رسانی متناسب با آن ) یک پرنده ی کاغذی (درنا) را بسازد {پرنده کاغذی (درنا) به عنوان نمادی از صلح دارای وجهه بین المللی است} و سپس با استفاده از پرنده های کاغذی ساخته شده با توجه به شرایط محوطه برج اقدام به تزیین سازه ای پوشیده از این پرنده نمایند.

پرنده های ساخته شده در بازه زمانی ۲۱ الی ۲۵ شهریور جهت نمایش در برج میلاد تهران آماده خواهند شد و در تاریخ ۲۷و۲۸ به نمایش در خواهند آمد. ساعت و مکان دقیق از طریق همین وب سایت و شبکه های مجازی اطلاع رسانی خواهد شد.

لازم به ذکر مشارکت در این برنامه به صورت رایگان می باشد.

تصمیم گرفته ایم تا تعداد ۲۰۰ عدد از این درناهای کاغذی را در یک برنامه یک روزه بسازیم و در این پروژه زیبا حضور پیدا کنیم ، دوستان مثبت اندیشی که علاقمند به شرکت در این پروژه هستند می توانند ثبت نام نمایند تا روز و محل دقیق برگزاری برنامه به آنها اطلاع رسانی شود.

برای ثبت نام با شماره ۰۹۳۷۰۸۰۶۸۰۵ تماس بگیرید و حضور خودتون رو اعلام کنید 

اهداف برگزاری پروژه سیمرغ شمایید :

۱-     اعتراض به خشونت و افراطی گری در جهان .

۲-     اعلام مواضع صلح جویانه ی مردم ایران به جامعه ی بین المللی .

۳-     معرفی نمادین سمبل پایتخت (برج میلاد)به عنوان حامی صلح جهانی و جریان سازی رسانه ای این حرکت خود جوش.

۴-     تهیه و تنظیم بیانیه در دفاع از صلح جهانی و آتش بس در کل جهان و ارائه به سازمان ملل متحد.

۵-     نمایش اقتدار و همبستگی مردم ایران در دفاع از صلح جهانی .

منبع: http://nimmin.ir/

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *