چگونه پولدار شویم- کسب درآمد بیشتر

کسب درآمد بیشتر

تا حالا به این فکر کردی که چه کاری می تونی انجام بدی تا درآمد بیشتری داشته باشی؟ پیدا کردن راه حل بستگی به خودت داره . می تونی به اطرافت نگاه کنی و ببینی که چه کاری می تونی انجام بدی. مثلاً می تونی از همسایه ها بپرسی که چه کاری دوست دارند اطراف خونه انجام بدهند ولی وقت ندارند و حاضرند پول بدهند تا یک نفر اون کارها رو انجام بده.

بطور کلی دو راه برای پول درآوردن وجود داره :

–          ارائه خدمات

–          فروش محصولات

یک سوال مهم که باید از خودت بپرسی این هست که چه کاری رو دوست داری انجام بدی. در اینصورت با هیجان و اشتیاق بیشتری این کار رو انجام می دی و درصد موفقیت خودت رو. بیشتر میکنی.

خوب تا حالا ما یک یا چند ایده برای پول درآوردن داریم. اما باید بررسی کنیم که کدام یک از اینها عملی است و چه چیزهایی برای انجام آنها لازم داریم.بهتره کاغذ و خودکار دستت باشه و یادداشت کنی که چه چیزی احتیاج داری. برای دانستن این موضوع لطفا به ادامه مطلب بروید.

–          مهارت و آموزش : هر کاری که می خواهی انجام بدی باید مهارتش رو داشته باشی مثلاً اگر می خواهی فروشنده بشی مهارت لازم وو فن بیان برای فروشندگی رو داری؟

–          شراکت: می خوای این کار رو تنهایی انجام بدی یا اینکه شریکی هم لازم داری؟ اگر قرار هست دنبال شریک باشی بهتر هست که یک فرد قابل اعتماد که اون هم به اندازه تو به این کار علاقه داشته باشه پیدا کنی.

–          ابزار و تجهیزات کار :  تمام ابزار و تجهیزات لازم برای کاری که می خواهی انجام بدی فهرست کم و مشخص کن اونهایی که  در حال حاضر نداری از کجا می خواهی آماده کنی.

–          پول: هزینه تهیه لوازم چقدر می شود؟ از کجا این هزینه را تامین می کنی؟ از چه کسی قرض میگیری؟ بعد از چه مدتی به او پس می دهی؟

–          اجازه: برای انجام هر کاری باید اجازه انجام آن را داشته باشی مثلاً بدون اجازه فرد نمی توانی ماشین او را بشوری

–          زمان:باید مشخص کنی که برای اجرای ایده خودت چقدر وقت داری. تو باید به فکر درس و مدرسه خودت هم باشی پس باید زمانی رو مشخص کنی که به درست لطمه ای وارد نشه.

–          امنیت: آیا این کاربی خطر است؟ جواب این سوال باید “بله” باشد.

–          سایر مسائل اساسی: آیا نیاز به حمل و نقل دارد؟ چیز دیگری هم لازم است؟

–          تبلیغات : چطور می خواهی به مشتریان اعلام کنی که چه کاری می خواهی انجام دهی؟ روشهای مختلفی برای تبلیغات وجود دارد مثلاً اعلامیه، پوستر، کارت ویزیت، نشرریات. نکته ای که باید به اون توجه کنی این هست که افرادی که واقعاً به اون کار احتیاج دارند ببینند.

–          قیمت گذاری: هدف از ارائه خدمات یا فروش محصولات پول درآوردن هست. پس باید یک قیمتی برای کاری که انجام می دهی تعیین کنی.  نمی توانی کمتر از خرجی که برای محصولت کرده ای قیمت تعیین کنی همچنین بیشتر از حد نیز نمی توان تعیین کرد مگر اینکه کار تو خدمات بهتری نسبت به سایرین داشته باشد پس باید قیمت رقبا را در نظر بگیری.

برای محاسبه سودی که کردی باید از یک فرمول ساده استفاده کنی :

سود = درآمد – هزینه

اگر برای شروع کسب و کارت پول قرض کرده ای باید آنها را نیز پس دهی.

۳ comments

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *