چگونه پولدار شویم- تقسیم وظائف

 چگونه پولدار شویم

سلام دوستان خوبم. امیدوارم که تا حالا مطالب مربوط به راه های کسب درآمد باعث بوجود آمدن ایده های تازه در ذهن شما شده باشد. در ادامه مطالب قرار هست در مورد نکات مهم دیگری که برای کارکردن لازمه رو بهش اشاره کنم. همانطور که می دانید هر کاری شامل وظایف مختلفی هست که اگر قرار باشد تنها باشید مسئولیت های زیادی بر عهده شما خواهد بود اما می توانید افرادی را به عنوان شریک و همکار برای کار خودتان انتخاب کنید در این صورت هر کس وظایف مختلفی را بر عهده دارد:

–          مدیر مالی: وظیفه مدیر مالی پیگیری وضعیت درآمدها و هزینه هاست . مدیر مالی اید مراقب باشد که کار ما سودآور باشد و هزینه ها را تا حد ممکن کاهش داد

–          بازاریابی: باید کار خود را به مشتریان معرفی کنید. برای این کار می توانید از تبلیغات استفاده کنید و با ارائه امتیازات سعی در جذب مشتری کنید.

–          طراحی: اگر قرار هست کیک درست کنید باید نوع و طرح کیکی خود را مشخص کنید که این از وظایف طراح است.

–          تولید: باید چیزی را که به مشتریان عرفی می کنی و قصد فروش آن را داری تولید کنیمث لاً کیک بپزی.

–          خدمات به مشتری: باید کاری کنی که مشتریای که از خدمات یا محصولات تو استفاده می کنند راضی باشند و بازهم از شما خرید کنند. از انتقادها و تعریف های آنان استفاده کن.

مهمترین نکته آن است که همه شما در عین حال که شریک هم هستید با هم دوستید و قرار است باز هم دوست بمانید. همه باید به طور مساوی در کنار هم کار کنید. هیچ کس رئیس بقیه نیست. می توانید هفته ای یکبار دور هم جمع شوید و کارها را بررسی کنید و در موارد مختلف مشورت کنید و تصمیم گیری کنید. کار به همینجا ختم نمی شود هنوز کلی کار دیگه هم هست که باید انجام بدی بطور مثال:

–          تعیین یک اسم. اسمی که برای کار خودت انتخاب می کنی بهتر هست گیرا، معنادار و زیبا باشد مثلاً مهمانی های بی نظیر شادی و …

–          طراحی آرم. می توانی یک آرم به همراه اسم طراحی کنی و در تبلیغات و کارت ویزیت و … از آن استفاده کنی. آرم، تصویر یا نمادی است که کار تو را معرفی می کند.

–          خودت را بیشتر به دیگران بشناسان. تنها راه برای کسب درآمد بیشتر تبلیغات نیست. می توانی برای مشتریانی که برای بار اول به تو مراجعه می کنند تخفیفات یا امتیازهای ویژه ای قائل شوی تا به خرید محصولات تو تشویق شود و قانع شود که این کار به نفع اوست.

–          تعیین شرایط کار. مشتری باید از میزان پولی که شما بابت ارائه خدمات دریافت می کنید مطلع باشد. بهتر است که رای کار خود قراردادی را طراحی کنید و در آن نام مشتری، تاریخ شروع قرارداد و اتمام آن، خدماتی که قرار است ارائه شود، دستمزد و در نهایت امضای مشتری در آن ثبت شود.

از کاری که انجام می دهی نهایت لذت را ببر و سعی کن در کارت خلاقیت داشته باشی. در این صورت کارت هم در ذهن مشتری می ماند هم اینکه خودت سرگرم شده ای و درآمد داشتی.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *