فراخوان بان کی مون برای توانمدسازی جوانان جهت ایجاد تغییرات در جهان

تهران 21 مرداد 1395 (مرذکز اطلاعات سازمان ملل متحد) — دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی  جوانان  12 اوت 2016 برابر 22 مرداد ماه جاری خواستارتوانمند سازی جوانان از طریق منابع، پشتیبانی و فضای مورد نیاز آنان برای ایجاد تغییرات همیشگی در جهان شد.

متن کامل پیام بان کی مون به شرح زیر است:

جوانان جهان به عنوان بزرگترین نسل جوان تاریخ می توانند جنبشی جهانی را برای شکستن الگوهای گذشته رهبری کرده و جهان را در مسیر آینده ای پایدارتر قرار دهند. جوانان مستقیما از تناقضات غم انگیز و فراگیر حال حاضر مانند فقر مطلق و ثروت تجملی، گرسنگی عذاب آور و اسراف شرم آور غذا، منابع طبیعی غنی و صنایع آلاینده تأثیر       می پذیرند. راه حل این مسائل در قلب دستورکار 2030 برای توسعه پایدار است که جوانان می توانند به آن دست یابند.

 در اولین سال برنامه 15 ساله برای آینده ای سالم تر، امن تر و عادلانه تر، به مشارکت فعالانه جوانان جهان برای دگرگونی تولید و مصرف کالا و خدمات امید داریم تا نیازهای اولیه و آمال فقیرترین افراد جهان را بدون فشار اضافه بر زیست بومآسیب دیده تأمین کنند.

به گونه ای سنتی جوانان  طلایه دار بوده اند و آنان امروز بیش از هر نسل گذشته اطلاعات دارند. پویایی، خلاقیت و ایده آل گرایی آنان می تواند برای شکل دادن به نگرشی به تقاضا توام شده و به ایجاد صنایع پایدارتر کمک کند.

جوانان در حالی که  با طراحی کالاها و خدمات پایدارعامل کارآفرینی سبز هستند، شیوه تولید، پخش، و مصرف جهان را تحت تأثیر قرار می دهند. جوانان مانند مصرف کنندگان آگاه در صف اول تغییر به سمت الگوهای خرید عادلانه تر، منصفانه تر و پایدارتر هستند. جوانان حامیان نیرومند و موثر بازیافت، استفاده مجدد و محدود ساختن زباله هستند و نوآوری های فناورانه را در جهت شکوفایی اقتصاد منابع کارآمد هدایت می کنند.

زمانی که بر جوانان سرمایه گذاری می کنیم، آنان می توانند در بازارهای جدید، مشاغل شرافتمندانه، تجارت عادلانه، مسکن پایدار، حمل و نقل و گردشگری پایدار و فرصت های بیشتری مشارکت کنند که سیاره زمین و مردم از آن بهره می برند.

اینجانب افتخار می کنم سازمان ملل متحد فعالانه در حمایت از رهبران جوانی سهیم است که می توانند آرمان های توسعه پایدار شامل آرمان دوازدهم راجع به الگوهای مصرف و تولید پایدار را اجرا کنند. اینجانب همه جوانان را تشویق می کنم تا در پیشبرد آرمان های توسعه پایدار و مطالبه اقدام از سوی دولت های خود مشارکت کنند. نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور جوانان مشتاق است شما را با نهضتی مرتبط سازد که در سراسر نظام سازمان ملل متحد اجرا شده است.

در روز جهانی جوانان، از سایر افراد می خواهم تا به نهضت جهانی برای پیشرفت بپیوندند. اجازه دهید جوانان را از طریق منابع، پشتیبانی و فضای مورد نیاز آنان برای ایجاد تغییرات همیشگی در جهان مان توانمند سازیم.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *