دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار توقف خشونت علیه زنان در جهان شد

زنان در سراسر دنیا، در کشورهای غنی و فقیر، کتک می خورند، قاچاق می شوند، مورد تجاوز قرار می گیرند و به قتل می رسند.  این موارد نقض حقوق بشر فراتر از صدمه رساندن به افراد؛ بلکه تحلیل برنده توسعه، صلح و امنیت تمامی جوامع است.

.

.

.

اینجانب مصصم هستم این تلاش ها را به گونه های مختلف از جمله از طریق نهضت جهانی ام با نام “اتحاد برای خاتمه خشونت علیه زنان”، که هدفش ارتقای آگاهی همگانی، افزودن به اراده سیاسی و منابع و ایجاد محیطی حمایتی برای تحقق تعهدات سیاسی موجود است، قوت بخشم.

تمامی ما – مردان و زنان، سربازان و حافظان صلح، شهروندان و رهبران – مسئولیت داریم کمک کنیم به خشونت علیه زنان خاتمه داده شود. کشورها باید به تعهداتشان در برابر جلوگیری از خشونت احترام گذارند، مرتکبان را به دست عدالت بسپارند و فریادرس و التیام دهنده قربانیان باشند. و هر یک از ما باید در خانواده هایمان، محل های کارمان و جوامع مان در این باره سخن بگوئیم و روشنگری کنیم تا اعمال خشونت آمیز علیه زنان متوقف گردد. 

متن کامل پیام دبیر کل سازمان ملل متحد را در این آدرس مطالعه کنید:
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=788824

۳ comments

  1. دیروز مطلبی گذاشتم که می بینم الان نیست… مدعیان فرهنگ و سانسور؟؟؟ شما هم از همان قبیله اید؟؟ که البته نسلشان هنوز منقرض نشده است… اگر پاسخی دارید بدهید اگر حذف نظرات مخالف بهترین پاسخ است پس چه فرقی با دیگران دارید؟ اینهمه روزهای جهانی حقوق این وآن فقط یک شعار است و البته حالا می بینم که شما هم شعار دهنده و شعار زده اید…اگر مطلبی خلاف واقع در مطلب دیروز است با کمال شهامت ان مطلب را کامل بگذارید و نقد کنید و وارد گفتگو شوید … البته حذف نظر مخالف غیراخلاقی ترین کاری است که سراغ داریم…و صد البته شعارهای قشنگ دادن خیلی راحت و دهان پر کن تر است …نه؟؟؟شهامت تحمل نظرات گوناگون البته مستلزم خیلی چیزهاست که تحققش بماند برای همانن ۱۰۰سال بعد که خشونت علیه زنان متوقف شد

  2. ماده نوزدهم : هر کس حق آزادی عقیده و بیان دارد و حق مزبور شامل آنست که از داشت عقاید خود بیم و اضطرابی نداشته باشد و در کسب اطلاعات و افکار و در اخذ و انتشار آن به تمام وسایل ممکن و بدون ملاحظات مرزی آزاد باشد .( ازاعلامیه جهانی حقوق بشر است البته اگر شعار نباشد)

  3. دوست عزیز . از پیشنهادها و نظراتتان ممنون
    حتما آنها را مد نظر قرار خواهیم داد.
    پستی که به اشتباه حذف شد را دوباره می گذاریم. ممنون که محبت کرده و مرتبا از این وبلاگ دیدن می نمایید. همیشه شاد و موفق باشید.

    ” این دبیر کل با ان چشمهای بادامی دلش خوش است فکر کرده است خشونت علیه زنان مثلا ماشین لباسشویی است یا چراغ اتاق است که دکمه یا کلیدش را بزنی خاموش شود و متوقف شود … البته بنده خدا این حرفها را هم نزند حقوقی که می گیرد حلال نمی شود…خشونت علیه زنان هزار و یک عامل فکری -فرهنگی- دینی- اقتصادی-اجتماعی و حتا بیولوژیک دارد انشالله همه اینها حل که شد ماشین خشونت علیه زنان- بقیه انگار ادم نیستند بچه ها ، مردها، پیرها ، سیاه ها وحتاحیوانات ، گیاهان و…- خاموش می شود. خیلی کاری ندارد و زمان نمی برد ۶میلیارد ادم لازم دارد با ۱۰۰سال آموزش و اصلاحات اقتصادی و فکری و
    فرهنگی…چیزی نمانده تبریک می گویم

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *